top of page

גוגל לא מדרגת דפים אחרת מפוסטים

וורדפרס הינה מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר בעולם. החלק הראשון בבניית האתר הוא תכנון מבנה הקטגוריות, הדפים והפוסטים שלו בתהליך שנקרא אופטימיזציית מבנה ולכן חשוב מאוד לדעת שהבוט של גוגל לא מזהה הבדל בין פוסטים לדפים, ומבחינת גוגל לכל אחד מהם הזדמנות שווה לדירוג בתוצאות החיפוש.


ג'ון מולר אנאליסט בכיר התייחס השבוע לשאלה זו. הוא נשאל האם גוגל מתייחסת לתוכן אחרת כאשר הוא מתפרסם כפוסט בבלוג באתר לעומת תכנים שפורסמו במדורים אחרים מאחר ונראה כי יש הבדל בטראפיק שהם מביאים.

מולר ענה כי ההבדל בתעבורה ככל הנראה לא קשור למקום בו מתפרסם התוכן, ולנושא חשיבות הקישורים הפנימיים, כלומר מאופן בניית הקישור הפנימי שמוביל לאותו תוכן.

הנה התגובה המלאה של מולר:


“I don’t think Googlebot would recognize that there’s a difference. So usually that difference between posts and pages is something that is more within your backend within the CMS that you’re using, within WordPress in that case. And it wouldn’t be something that would be visible to us.
So we would look at these as if it’s an HTML page and there’s lots of content here and it’s linked within your website in this way, and based on that we would rank this HTML page.
We would not say oh it’s a blog post, or it’s a page, or it’s an informational article. We would essentially say it’s an HTML page and there’s this content here and it’s interlinked within your website in this specific way.”

בין אם דף התוכן הוא פוסט או עמוד, הוא מזוהה כדף HTML במערכת ה- CMS של האתר. ההבדל הוא בארגון המידע באתר ובאופן החלוקה וההיררכיה שלו אך זה לא משהו שגוגל תוכל לזהות.


האם שימוש בכתובות URL ארוכות עבור פוסטים הוא בעייתי ?


בנוסף מולר נשאל לגבי בעיה נוספת עימה מתמודדים מנהלי התוכן באתר לגבי השימוש בכתובות אתרים ארוכות יותר עבור פוסטים בבלוג או במגזין של האתר (ספריית הידע שלנו) שם אנו בד"כ נותנים כותרות ארוכות ומדוייקות.

מולר טוען שזו לא אמורה להיות בעיה ושכל מה שצריך לעשות הוא לדאוג לאופטימיזציית מבנה נכונה והצפת תכנים נכונה כזו שתייצר עבורנו רשת קישורים פנימיים לאותם דפים בבלוג.

פוסט שמקבל הרבה קישורים, נראה בעיני גוגל כחשוב יותר על פני פוסטים אחרים להבדיל מדפים יתומים שלא מקבלים הצבעה משום דף או פוסט אחר באתר.


“I think, I mean, I don’t know your website so it’s hard to say. But what might be happening is that the internal linking of your website is different for the blog section as for the services section or the other parts of your website.
And if the internal linking is very different then it’s possible that we would not be able to understand that this is an important part of the website.
It’s not tied to the URLs, it’s not tied to the type of page. It’s really like we don’t understand how important this part of the website is.”

זכרו,

אופטימיזציית מבנה, תכנון בכון של הצפת התוכן באתר ובניית פרופיל קישורים פנימי, תייצר בוודאות תוצאות טובות יותר בדירוג הדף בגוגל מאחר וגוגל תצליח להבין טוב יותר את היררכית החשיבות באתר שלכם.


לשמיעת הדיון המלא בסרטון:



היי, לא לדאוג.....


נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?


שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).


ועוד משהו קטן....


קמפיין מנצח בזירה האינטרנטית
קמפיין מנצח בזירה האינטרנטית

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page