כשמדברים על קידום אתרים, טועים לפעמים לחשוב שהכל סובב סביב גוגל. גוגל כבר מזמן שוקדת על האלגוריתם שלה כך שידמה ככל שניתן אופן מחשבה של אדם.
מה אומר לנו ותק של עסק ? איך משפיע עלינו מלאי ? חווית קניה ? המלצות ? האם היינו בחנות שתי דקות ? שעה ? האם זו חנות שמוכרת מלאי ישן ? מותגים ? האם המדפים מלאים ? וכד.
לעיתים אנו יכולים להתמודד מול האלגוריתם אך זה לא תמיד יעבוד מול הגולש.
הרבה מאוד נכתב ונאמר על חשיבות הבאת לינקים לאתר. כבר הרבה מאוד זמן שמתקיים דיון על חשיבות הלינקים הנכנסים ומה מידת השפעתם על האלגוריתם של גוגל.
אני חושבת שהדיון סביב חשיבות הלינקים הנכנסים צבר תאוצה היות ובמשך שנים גוגל התפארה באחד ממדדיה המרכזיים, ה Page Rank, פקטור שמדד את כמות ואיכות הלינקים המצביעים על האתר.
הדרך היחידה של גוגל להחזיר לנו בדף ה SERP את התוצאות המתאימות ביותר, היא לחפש באינדקס שלה את המומחים הרלוונטיים ביותר לשאילתת החיפוש.
לשם כך היא נעזרה במצביעי אמון סמכותיים שהצביעו על אתר או עסק מסוים – יצרו הצבעת אמון ולמעשה הפכו אותו למומחה. עם השנים גוגל שיכללה את בדיקות הצבעות האמון שלה ובחלה לחפש אותן גם בתגובות הגולשים, הצבעות, דירוגים, אחוזי נטישה וכד.
למה דומה הדבר ? בואו ניקח לדוגמה את אחד הפקטורים החשובים ביותר בעולם העסקי – המלצות או שימוש בדרוגים וביקורות לקידום העסק.
נניח שאנו מחפשים מקדם אתרים. ומכר שלנו ימליץ לנו על מקדם אתרים – האם נפנה אליו ? כעת נניח שקבוצה שלמה של אנשים ומכרים ממליצה עליו – האם נפנה אלי ?
ומה אם קבוצה שלמה של אנשי תוכן, בעלי אתרים, מקדמים וקולגות ימליצו עליו ?
ברור שככל שהממליצים יותר קרובים לנישה ונתפשים עצמם כמומחים כאשר המדד החשוב ביותר הוא קהל יעד משותף – הרי שהצבעת האמון חזקה יותר ומשמעותית יותר.
גם האופן שבו אנו מביאים את הלינק, ממצים ככל הניתן את האנרגיה שהוא מביא עימו (Link Juice), עבר אבולוציה משמעותית ע"י גוגל מהימים בהם הביטוי "טקסט עוגן" היה מילה נרדפת ללוחות הברית ועד לפרופיל קישורים אורגאני ככל שניתן.
בתרשים שלפנינו תמונת מסך מתוכנת majestic המראה פילוח של מצביעי אמון ואיכותם.
אז מה לגבי קישורים יוצאים ?
בראש ובראשונה אנו מאבדים גולש שלעיתים עלה לנו לא מעט כסף להביאו לאתר.
אז נכון שנבנה את הלינק כך שיפתח בטאב חדש ונכון שאפילו נוסיף לו Nofollow כדי למזער נזקים ולהשאיר את גוגל אצלינו, אך מה עם הגולש ? הסיכוי שהוא יחזור לאתר שלנו אחרי שעבר לאתר אחר הוא אפסי.
מה נעשה אם אנו רוצים לחשוף את הגולש לשרות שלא קיים אצלינו ? מחשבון לדוגמה ?
עומדות בפנינו 3 אפשרויות:
1. להוציא לינק לאתר בו קיים המחשבון
2. לייצר iframe באתר שלנו למחשבון
3. לבנות מחשבון באתר שלנו.
כמובן שהאופציה של בניית המחשבון אצלינו באתר היא הטובה ביותר מאחר ולמרות עלויות פיתוח המחשבון, אנו נרוויח בניית מאגר נתונים של לקוחות שישתמשו במחשבון, כלי שמייצר תעבורה מחוץ לקמפיין האורגאני ובידול משמעותי מהמתחרים.
ואם אנו מייצרים פרופיל קישורים כחלק מקמפיין ?
גם במקרה הזה אני ממליצה למעט מאוד בהוצאת קישורים.
השתדלו לייצר שיתופי פעולה שייצרו עבורכם לינקים "ממליצים" בלבד.
חפשו אתרים ברי סמכא בתחומכם, כאלו עם קהל יעד משותף והציעו להם תוכן איכותי, טור שבועי, פינת מומחה וכד. תוכן רלוונטי להם שיעשיר את האתר שלהם.
מתוך התוכן שנתתם, בקשו קישור (פרופיל קישורים מגוון אורגאני ככל שניתן).
היי, לא לדאוג.....
נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.
צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....
Komentáře