top of page

מה בין נוכחות אינטרנטית, ביקורות ודירוגים לבין עליה בהכנסות העסק?

עודכן: 15 בספט׳ 2019

מחקר שערכה חברת Womply מצא כי עסקים בעלי נוכחות פעילה גבוהה באינטרנט הניבו הכנסות של 58% יותר מהממוצע.

אם פעם הביטוי השגור בפי כל מי שיש לו עניין בקידום אתרים היה "התכן הוא המלך", הרי שהיום בעידן ה (OAO - Online Audience Optimization), ביקורות ודירוגים הן עניין.

מהי נוכחות מוגברת באינטרנט ?

עד לפני מספר שנים, לשיווק העסק באינטרנט קראו "קידום אתר" וכשמו כן הוא – ביצוע מניפולציות חוקיות על מנועי החיפוש ועל הגולש. אלא שנכון לשנת 2018 קיימים מעל ל 1.8 מיליארד אתרים ובערך פי אלף - דפים. קצת מסובך לקדם אתר ביער שנוצר.

לכן, מי שרצה להישאר במשחק בעולם הזה שינה את האסטרטגיה מקידום אתר לניהול קמפיין בזירה האינטרנטית, כלומר שימוש בכלים ומדיות אינטרנטיות רבות על מנת לקדם עסק אחד.

הנושא שנבדק במחקר היה הקשר שבין תגובות לביקורות, דירוג כוכבים והכנסות העסקים. המחקר הראה קשר חזק בין ניהול נוכחות העסק והכנסות על פני מספר תעשיות ומותגים.

המחקר לא בדק תגובות חיוביות או שליליות.

במחקר נבדקו מעל ל 200 אלף עסקים בארצות הברית, כולל מסעדות, סלונים, חנויות רכב, משרדי רפואה ושיניים, קמעונאים ועוד. נבדקו עסקאות מקומיות והמחקר הצליח לחבר בין נוכחות העסקים באינטרנט, אופי ואופן נוכחותם ורמת ההכנסה שלהם בעקבות זאת.


נוכחות מוגברת באינטרנט שווה יותר הכנסות
נוכחות מוגברת באינטרנט שווה יותר הכנסות

בקצרה, המחקר מצא:

• עסקים בעלי נוכחות גבוהה באינטרנט מרוויחים 58% יותר.

• עסקים המגיבים לביקורות ותגובות הכניסו בממוצע 35% יותר.

• עסקים בעלי דירוג של 3.5 עד 4.5 כוכבים מרוויחים יותר מאלה עם דירוגים גבוהים ונמוכים יותר.

• עסקים עם יותר ביקורות (מהממוצע) באתרים האחרים מניבים 54% יותר הכנסות.


פרסמו והגיבו לביקורות ותגובות

  • על פי המחקר, עסקים שלא דאגו לנוכחות מוגברת כי הרישומים שלהם הסתכמו בממוצע בכ 72,000 דולר פחות בהכנסות שנתיות. נוכחות באתרי מפתח כמו 'Google לעסק שלי' לדוגמה, מאפשרת לצרכנים למצוא קשרים עסקיים ביתר קלות ומעלה את ההכנסות שלהם.

  • ממצא נוסף שלא הפתיע היה שנראה כי צרכנים נוטים יותר לקנות מעסקים המגיבים לביקורות מקוונות. יכול להיות כי הגולש מקשר זאת לשירות לקוחות טוב יותר.

  • על פי המחקר, 75% מהעסקים אינם מגיבים לביקורות המקוונות שלהם. אבל אלה שכן מרוויחים הכנסות משמעותיות יותר.

בתגובה לביקורות נוספות יש מתאם ליותר הכנסות
בתגובה לביקורות נוספות יש מתאם ליותר הכנסות

נתון מעניין נוסף במחקר הראה כי עסקים שהגיבו ליותר ממחצית הביקורות שלהם לא הרוויחו יותר מאלה שהשיבו בין 25% ל -50%.

נתון מעניין נוסף במחקר הראה את טווח דירוג הכוכבים אופטימלי.

לעסקים כמובן אין שליטה על כך, אך המחקר מצא כי לעסקים בטווח הכוכבים 3.5 עד 4.5 היו הכנסות ממוצעות גבוהות יותר מאלה שמתחת למעלה ומעלה, כולל עסקים עם דירוג 5 כוכבים.

ההשערה היא שעסקים של 5 כוכבים נוטים לקבל פחות ביקורות ואולי דירוג זה נתפס אמין יותר מדירוג מושלם של 5 כוכבים (מניפולציות של בית העסק)


ההמלצה של עמית צוק

• אין תחליף לניהול קמפיין אינטרנטי רחב היקף בכמה שיותר מעגלי כח.

אם עדיין אין לכם גוגל לעסק – רוצו להקים, מדובר בכמה לחיצות כפתור פשוטות.

• דאגו לפרסם את מרכולתכם בכמה שיותר מקומות, לייצר כמה שיותר שיתופי פעולה.

• דאגו שבכל דף מוצר או שרות שלכם יש אפשרות להגיב.

• הגיבו לכם ? ענו מיד, אל תסננו ואל תמחקו. שדרו שמעל להכל יש אצלכם שרות לקוחות נפלא וגם אם לפעמים טועים, מיד מתקנים.

• בצעו סקרים ומשובים אודות מוצרים שלכם ואודות השרות שלכם בכך תהפכו את הקונה לשגריר שלכם ותחשפו למעגלים נוספים.

היי, לא לדאוג.....


עמית צוק עורכת מגזין קידום אתרים
עמית צוק עורכת מגזין קידום אתרים

נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....


25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page