גוגל מחזקת את מה שכבר ידענו: קישור פנימי הוא חשוב ביותר !
ג'ון מולר מגוגל נשאל איזה תהליך אנו יכולים לעשות באתר שלנו (On Page) על מנת לעזור לגוגל להבין אילו דפים באתר היא באמת רוצה לאינדקס. האם ייתכן שגוגל שמגיעה לאתר שלנו עם תקציב זחילה מוגבל, מאנדקסת רק 10% מכתובות האתר שמצויות בקובץ ה- Sitemap ? אם כן, כיצד אנו יכולים לציין אילו דפים חשובים יותר ?
ג'ון ענה שזה נכון שגוגל לא באמת לוקחת בחשבון את שדה העדיפות של מפת האתר. במקום זאת, אנו צריכים לבנות את היררכית העמוד וחשיבותו באמצעות הקישור הפנימי של הדף. ככל שניצור יותר קישורים מהדפים החשובים והמובילים באתר (בעלי link juice גבוה) לעמודים אחרים, כך גוגל תבין שהדפים אליהם אנו מקשרים באתר גם הם חשובים.
קחו לדוגמה את דף הבית שלנו שנחשב לחזק מבין כל הדפים, זה המקום להגיד לגוגל "תראי במה אני מומחה". כדי להבין את המשמעות שלו, נגיד אם לצורך הדוגמה נעשה קישורים מדף הבית ל -10% מהדפים באתר, סביר להניח שגוגל תחשוב ש -10% מאותם עמודים שאליהם אנו מקשרים מדף הבית, חשובים יותר מ -90% האחרים מהדפים באתר.
ג'ון מולר על חשיבות קישורים פנימיים (דקה 5:55):
To give a sense of importance within your website you'd need to do that more with regards to internal linking. So less less with just purely the sitemap and more kind of making it easy for Google to recognize when we crawl your site which of the pages you care about. The most usually that's like we would start with your homepage, depending on the website but in many cases we start with the homepage and things that are linked from the home page we would see as being more important than things which are just like i don't know five or six steps distance from the home page.
אל תסמכו רק על מפת האתר הוא על קריאה לאינדוקס חוזר של גוגל מכלי מסוף החיפוש של גוגל. בנו קישורים פנימיים שמתחילים בדף הבית וסורקים את האתר כולו.
חוק שלוש ההקלקות
הסוד שלי הוא יצירת מנגנוני קידום שיאפשרו לכם להוסיף תכנים באופן קבוע מצד אחד ולהציף אותם ולייצר להם קישורים מצד שני. כשאני מתכננת אותם, אני מקפידה שניתן יהיה להגיע לכל דף חדש מכל מקום ובכל מקרה לא יותר משלוש הקלקות.
בדוגמה שבניתי כאן, ניתן לראות כי אם הוספנו מאמר חדש לאתר שלנו, ניתן לראות אותו (לסרוק אותו) מכל מקום. גוגל תפגוש אותו בדף הבית במנגנון שיציף אץ המאמרים החדשים, בתפריט הנגלל, בדף הקטגוריה של כלל המאמרים, בדף הקטגוריה של המאמר הספציפי ומשם לדף המאמר עצמו.

יש קשר הדוק בין תקציב הזחילה המוגבל של גוגל לבין אופטימיזציית המבנה של האתר והאופן בו אנו מציפים תכנים לצד מבנה הקישורים הפנימיים באתר שלנו.
דאגו שבכל דף באתר יש קישור פנימי יוצא אחד לפחות – כך תמנעו מדפים יתומים, כאלה שהסריקה מסתיימת בהם ובמקביל דאגו שלכל דף שהוספתם באתר יש דף מוביל שמצביע עליו.
היי, לא לדאוג.....
נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?
שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).
ועוד משהו קטן....

Comments