השימוש בבאנרים (Pop ups) הפך נפוץ מאוד והוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיה שיווקית שנקראת אופטימיזציית המרות ( CRO - Conversion Rate Optimization ). כאשר אנו משתמשים באסטרטגיה זו, אנו מוסיפים טריגרים שונים לפופ אפ כמו זמן שהיה, מהיכן הגיעו לדף, באילו דפים להפעיל ועוד. אך האם הבאנר שקופץ משפיע על קידום האתר ?
ג'ון מולר מגוגל מסביר כיצד הפקטורים של האלגוריתם ממלאים תפקיד בשאלה האם מודעה קופצת משפיעה על נוכחות החיפוש תוך שהוא משתף את הרקע הטכני מדוע לבאנרים עשויות להיות השפעות שליליות כמו גם בעיות אחרות הקשורות ל-Core Web Vitals.
התשובה לשאלה כוללת יותר מסתם התייחסות לבאנר. התשובה היא טכנית מאחר וגורמי דירוג הקשורים ל-Core Web Vitals יכולים להיות מושפעים גם מבאנרים קופצים, אשר יכולים להשפיע על הדירוגים.
דפי חווית משתמש
בתשובתו מתייחס ג'ון מולר לשני גורמים הקשורים למדדי ה Core Web Vitals. קבלו תזכורת קצרה לשניים מתוכם אליהם מתייחס מולר.
הפקטור Shift Layout מצטבר (CLS)
חלק מגורמי הליבה של חווית המשתמש שמודד כמה דף אינטרנט זז בזמן שהוא נטען. גורמים שיכולים להשפיע על מדד זה הם תמונות וגופנים. תמונה שלוקח זמן רב לטעינה יכולה לגרום לתוכן בעמוד לנוע.
גופנים שלוקח זמן רב לטעון יכולים גם הם לגרום לתוכן העמוד להשתנות עם רינדור סגנון הגופן.
רכיב התוכן הגדול ביותר - Largest Contentful Paint (LCP)
מדד שמודד כמה זמן לוקח לאתר לטעון את רכיב התוכן הגדול ביותר (תמונה או תוכן טקסט) החל מהרגע שהאתר מתחיל להיטען.
אלגוריתם פריסת עמוד
לבסוף, גוגל הציגה אלגוריתם בשנת 2012 בשם אלגוריתם פריסת עמודים, הידוע גם בשם "Top Heavy Algorithm".
מטרת הפקטור הקשור לדירוג חווית המשתמש הייתה להוריד את הדירוג של דפי אינטרנט עם חלונות קופצים פולשניים.
האם הדירוגים יכולים להיות מושפעים מבאנר קופץ?
האדם ששואל את השאלה רצה לדעת אם, עשר שנים לאחר הצגת אלגוריתם פריסת העמוד, אם חלונות קופצים עדיין יכולים להשפיע על הדירוג.
“And yes, they could be, as well. There are multiple things that kind of come into play with regards to banners. On the one hand we have within the Page Experience Report, we have that aspect of intrusive interstitials. And if this banner comes across as an intrusive interstitial, then that could negatively affect the site there. The other thing is that often with banners, you have side effects on the cumulative layout shift, like how the page renders when it’s loaded. Or with regards to the …I forgot what the metric is when we show a page… The LCP I think, also from the Core Web Vitals side with regards to that page. So those are different elements that could come into play here. It doesn’t mean it has to be that way . But depending on the type of banner that you’re popping up, it can happen.”
גורמי דירוג מרובים המושפעים מבאנרים קופצים
המצב היום יותר מסובך מסתם מודעה קופצת חודרנית בעלת אפקט דירוג שלילי.
באנר מוקפץ למרות שהוא פחות פולשני, עדיין יכול להשפיע על דירוג שלילי בגלל ההשפעה של באנרים אלה על גורמי דירוג CLS ו-LCP, של Core Web Vitals.
עם זאת יש לקחת בחשבון מה האסטרטגיה השיווקית שהובילה אותנו להפעיל את הפופאפ. אם מטרתו היא להשאיר גולש באתר, להניע אותו לפעולה או להניע אותו מלצאת מהדף - אולי השיקול יהיה שעדיף לאבד מספר נקודות בקידום. כמו בכל דבר השאלה היא שאלה של מינונים.
צפו בדקה 39:31 בסרטון
היי, לא לדאוג.....
נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות?, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ?
שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט. צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם). ועוד משהו קטן...
Comments