top of page

גוגל דחתה את המעבר לאינדקס הניידים שלה

עודכן: 8 באוק׳ 2020

המועד האחרון של גוגל לאינדקס כולל במובייל שהיה אמור להתבצע ב ספטמבר 2020, זז כעת למרץ 2021 כנראה מתוך התחשבות שמגיפת הקורונה לא מאפשרת לכולם לעשות את ההתאמות הנדרשות.

הבעיה היא שבשטח 90 אחוזים מהאתרים כבר נסרקים על ידי האינדקס ומי שמחכה אות תולה תקוות בהודעות של גוגל, עלול למצוא עצמו בבעיה.

כדי שנוכל לנצל את הדחייה כדי לבצע שיפורים ותיקונים אחרונים, פרסמה גוגל בבלוג הרשמי שלה, נושאים שלדעתה עדיין קיימים ויכולים לגרום לבעיות בסריקת האתר ע"י Mobile First Indexing - אינדקס הניידים של גוגל.

ודאו ש- Googlebot יכול לראות את התוכן שלך

באינדקס החדש, גוגל תאנדקס רק את המידע של האתר מהגרסה הניידת, לכן חשוב מאוד שגוגלבוט תוכל לראות את התוכן המלא ואת כל המשאבים שיש בו.


להלן כמה דברים שצריך לשים לב אליהם:


מטא תגים בגרסת הנייד


גוגל ממליצה להשתמש באותם תגי מטא של רובוטים בגרסת הנייד כמו אלה בגרסת שולחן העבודה. שימוש בגרסה אחרת עבור המובייל (כגון noindex או nofollow), עשוי להיכשל באינדקס .

טעינה איטית בגרסת הנייד


טעינת איטית נפוצה יותר במכשירים הניידים, במיוחד עבור טעינת תמונות וסרטונים. גוגל ממליצה להשתמש בכלים המאפשרים טעינה עצלה (Lazy Load). בפרט, הימנעו מעומס על טעינת התוכן הראשי שלך (כמו החלקה, לחיצה או הקלדה), מכיוון ש- Googlebot לא יפעיל אינטראקציות משתמש אלה.

לדוגמה, אם בדף שלך יש 10 תמונות ראשוניות בגרסת שולחן העבודה, ובגרסת הנייד יש רק שתיים מהן, כאשר 8 התמונות האחרות נטענות מהשרת רק כאשר המשתמש לוחץ על כפתור "+":

הבלוג של גוגל - טעינת איטית נפוצה יותר במכשירים הניידים
הבלוג של גוגל - טעינת איטית נפוצה יותר במכשירים הניידים

במקרה זה, Googlebot לא ילחץ על הכפתור כדי לטעון את 8 התמונות, כך שגוגל לא תראה את התמונות האלה. התוצאה היא שהם לא יהיו באינדקס ולא יוצגו ב images Google.

ודאו שהתוכן הראשי זהה בשולחן העבודה ובנייד


אם לגרסת הנייד שלך יש פחות תוכן מגרסת שולחן העבודה, עליכם לשקול לעדכן את גרסת הנייד כך שהתוכן הראשי (התוכן אותו נרצה לדרג) יהיה שווה ערך. רק התוכן המוצג בגרסת הנייד ישמש לאינדקס ולדירוג החיפוש.

השתמשו באותן כותרות ברורות ומשמעותיות בגרסת הנייד כמו בגרסת שולחן העבודה. שימוש חסר בכותרות עלול להשפיע לרעה על נראות הדף בזמן האינדוקס, מכיוון שגוגל עשויה לא להבין את הדף במלואו.

בדקו את התמונות והסרטונים שלכם

ודאו שהתמונות והסרטונים בגרסת הנייד פועלים לפי שיטות העבודה המומלצות לתמונות ושיטות העבודה המומלצות לווידאו. בפרט, גוגל ממליצה לבצע את הבדיקות הבאות:

איכות תמונה בנייד


אל תשתמשו בתמונות קטנות מדי או בעלות רזולוציה נמוכה בגרסת הנייד. תמונות קטנות או באיכות נמוכה עשויות שלא להיבחר להכללה images Google.

לדוגמה, אם בדף יש 10 תמונות ראשוניות בגרסת שולחן העבודה, והן תמונות רגילות ואיכותיות. בגרסת המובייל, יש הנוהגים להשתמש בתמונות ממוזערות קטנות מאוד עבור התמונות הללו בכדי להתאימן למסך הקטן יותר:

הבלוג של גוגל - איכות תמונה בנייד
הבלוג של גוגל - איכות תמונה בנייד

במקרה זה, התמונות הממוזערות הללו עשויות להיחשב כתמונות בעלות איכות נמוכה על ידי Google מכיוון שהן קטנות מדי וברזולוציה נמוכה.

תכונות Alt לתמונות


דאגו להשתמש בתיאור רלוונטי לתמונות שאתם מעלים על מנת שגוגל תבין בדיוק במה מדובר וכדי להקל על תהליך האינדוקס.

סימון וידיאו בנייד


אם גרסת שולחן העבודה שלכם משתמשת בנתונים מובנים של VideoObject של schema.org כדי לתאר סרטונים, וודאו שהגרסה הניידת כוללת גם את VideoObject, עם מידע שווה ערך. אחרת מערכות האינדקס של הווידאו של גוגל עשויות להתקשות בקבלת מספיק מידע על הסרטונים שלכם, וכתוצאה מכך הן לא יוצגו כראוי בחיפוש.

מיקום וידאו ותמונה בנייד


גוגל מבינה את הערך יש לסרטונים במיוחד במכשירים הניידים. דאגו למקם סרטונים ותמונות במיקום אופטימלי בגירסה הניידת של הדפים. סרטונים או תמונות שלא הוצבו היטב עלולים להשפיע על חווית המשתמש במכשירים ניידים, ותפגע באינדוקס שלהם.

לדוגמה, נניח שיש לך וידאו משובץ בתוכן שלך במיקום מסוים בשולחן העבודה:

הבלוג של גוגל - מיקום וידאו ותמונה בנייד
הבלוג של גוגל - מיקום וידאו ותמונה בנייד

בנייד תבחרו להציף תכנים שונים בראש העמוד וכדי להגיע לסרטון יהיה על הגולש לגלול את הדף לתחתית.

הבלוג של גוגל - מיקום וידאו ותמונה בנייד
הבלוג של גוגל - מיקום וידאו ותמונה בנייד

במקרה זה, ייתכן שהדף לא נחשב לדף נחיתה מועיל לסרטון על ידי האלגוריתמים של גוגל, וכתוצאה מכך הסרטון לא יוצג בחיפוש.


היי, לא לדאוג.....

עמית צוק
עמית צוק

נשמע כמו ג'יבריש ?

יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.

צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page