העלייה המתמדת של כמות החיפושים במכשירים הניידים הביאה את גוגל לייצר אינדקס חדש, למי שחושב שגוגל תעבוד עם שני אינדקסים, אחד שולחני ואחד לניידים – טועה.
גוגל החלה כבר בשנת 2018 לשלוח הודעות דרך ה Search Consol שלה לבעלי אתרים עם אזהרת תאימות האתר לניידים וההשלכות לכך.
ב Semrush בדקו עד כמה שונה דף התוצאות בשולחני מול הנייד:
על מנת לייצר את ההשוואה, נבדקו ב Semrush 50,000 מילות מפתח אקראיות בארה"ב. מסד הנתונים הגדול אמור לגלות עד כמה זהה או שונה דף ה SERP לאותה שאילתת חיפוש בפלטפורמות שונות.
במחקר נבדקו סטיות בתוצאות החיפוש של דומיינים ולא של דפים ספציפיים.
התוצאות היו די מדהימות אלא שרק 13% מהאתרים מקבלים את אותו המיקום בדיוק בכל המכשירים ואם ניקח בחשבון שרוב תנועת האינטרנט מתנהלת מהמכשירים הסלולריים – נקבל נקודה רגישה מאוד למחשבה.
אז כמה דפים מאבדים את הנראות שלהם בחיפוש במובייל?
המחקר עקב אחר מספר דפים שאיבדו את מיקומם בחיפוש במובייל לעומת תוצאות שולחן העבודה. 30% מהדפים המופיעים בדף הראשון של תוצאות החיפוש בשולחן העבודה כלל לא נראו בעשרת התוצאות המובילות בחיפוש במובייל.
התרשים הבא מראה כמה תוצאות אורגניות במחשב הנייח נשרו לתוצאות 10, 30 ו- 100 המובילים במכשירים ניידים.
כמה דומיינים שינו את מיקומם בחיפוש במובייל ?
הטבלה הבאה מציגה כמה דומיינים הצליחו לשמור על מיקומם. כפי שכבר ציינתי, רק 13% מהאתרים הם שרדו את אותו מיקום ב Serp בכל המכשירים.
איבוד מיקום אחד או אפילו שניים, לא נשמע כמו עניין גדול, אך יש לצאת מנקודת הנחה שאופן החיפוש במכשירים השונים בדפי התוצאות כמו גם עומק הגלילה ושיעורי ההקלקות שונים לחלוטין. למעשה, הרגלי הגלישה שלנו מייצרים מצב שבהשוואה לחיפוש במחשב שולחני, איבוד המקום השלישי ואילך יגרור הפסד יקר לתעבורת האתר.
נקודה למחשבה...
על פי בדיקות של SparkToro / JumpShot, מרבית החיפושים הניידים אינם גורמים להקלקה/המרה. רק 38% מהאנשים "אולי" יקליקו על תוצאת החיפוש ומשם ה CTR רק יורד ויורד. במצב הזה המיקום ב Serp הנייד הוא קריטי מה שהופך את הקידום האורגאני המוביילי לחובה.
גוגל מדברת כבר הרבה מאוד זמן על אינדקס Mobile-First ועל חווית הגלישה השונה בניידים.
היא הכפילה את התייחסותה לאופטימיזציה של המדיה מכיוון שמדיה היא תוכן מרתק שאפשר לחפש ולגשת אליו דרך חיפוש רגיל או חיפוש קולי.
מה מבחינת גוגל ?
ברור לנו כי גוגל מעדיפה אתרים "מומחים" מלאי תוכן המשלבים חווית גלישה, אך אלו אינם מתאימים תמיד למכשירים הניידים והרגלי הגלישה שהם שונים לחלוטין.
באתרים בהם קיים דומיין אחד לשולחני ואחר לנייד נוצרה בעיה שכן האינדקס החדש של גוגל "מעדיף" את הגרסה הרזה לנייד.
באתרים רספונסיביים בכלל ובמערכות בהן ניתן לבחור מה יוצג בנייד ומה לא הבעיה הזו אינה קיימת, אך קיימות בעיות אחרות שנוצרו.
אילו פרמטרים ייבדקו כעת ע"י האלגוריתם של גוגל ? מהירות טעינה ? היא שונה בין מעבדי הנניד לנייח, הימצאות דפי AMP ? אילו קיימים רק בגרסאות הנייח.
ומה מבחינת הגולש והרגלי הגלישה שלו ?
בנייד לאתר אין טאבים והשימוש בתפריט מוגבל. ברור לנו שמרבית התוכן צריך להיות מוצף בדף הבית בהיררכיה הנכונה שתביא להמרה מצד אחד ולאחוזי נטישה נמוכים מצד שני.
עובדה זו תאלץ את בעלי האתרים להשקיע יותר באופטימיזציית המבנה של האתר בכלל ושל דף הבית בפרט.
חשוב מאוד שתקפידו על:
· צרו אופטימיזציית מבנה ודאגו להציף כמה שיותר תכנים במודולים שונים.
· צרו אופטימיזציה של סרטונים – עשו זאת בכל המדיות הקשורות לעולם הסרטונים.
· השתמשו בתמונות עם סיפור ומסר ברור ואל תשכחו את ה alt.
· בצעו אופטימיזציה של גוגל לעסק שלי באמצעות מידע ומדיה
· הניעו המרות והקלקות על ידי הדגשות במיוחד לתוכן שהוא H2 / H3.
· השתמשו ב דירוג כוכבים / דירוגים לתגובות ועוד.
היי, לא לדאוג.....
נשמע כמו ג'יבריש ? יש שאלות נוספות, תרצו לקבל הסבר מקיף על נושא המאמר ? לקבל ייעוץ אישי, הדרכה ואפילו ליווי עסקי ? שמי עמית צוק ואני עורכת מגזין קידום אתרים, בעלת מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח אתרים, קידום וניהול קמפיינים באינטרנט ובניית אסטרטגיות שיווקיות ופרסומיות באינטרנט.
צרו עימי קשר (מבטיחה לא לשלוח ספאם).....
Commentaires